Incredible India here I come! - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Sterre Rechtuijt - WaarBenJij.nu Incredible India here I come! - Reisverslag uit Mijdrecht, Nederland van Sterre Rechtuijt - WaarBenJij.nu

Incredible India here I come!

Blijf op de hoogte en volg Sterre

06 Juli 2014 | Nederland, Mijdrecht



Na maanden van voorpret en reiskriebels is het nu dan echt zo ver: morgen ruil ik Nederland voor zes weken in voor India en Thailand! Nu vind ik het eigenlijk allemaal nog erg onwerkelijk. De overgang zal dan ook zo groot zijn: van mijn veilige, rustige en georganiseerde thuis in Nederland naar het overdonderende, drukke en kleurrijke India. Ik zal zoveel gaan meemaken. Stuk voor stuk prachtige ervaringen om nooit meer te vergeten.

Morgenavond land ik eerst in Delhi. De komende week zal ik allerlei leuke plaatjes bezoeken en workshops gaan volgen, van Indiaas koken tot Bollywood dansen. In het weekend bezoek ik de Taj Mahal, het weekend erna de heilige stad Pushkar, en maak ik per kameel een tocht door de woestijn. Verder zal ik in India twee weken vrijwilligerswerk gaan doen in Jaipur: het helpen van kinderen in sloppenwijken of weeshuizen. In Thailand zal ik de eerste week de toerist uithangen en alle mooie plekjes en tempels bezoeken, waarna ik vijf dagen zal zien hoe de Boeddhistische monniken leven. Ik sluit mijn reis af met vrijwilligerswerk in Singburi. De komende weken zal ik waar mogelijk af en toe wat op deze reisblog plaatsen over mijn ervaringen in India en Thailand.

Veel mensen hebben me gevraagd waarom ik nu eigenlijk deze reis ga maken. Eigenlijk is het allemaal al begonnen toen ik nog een klein meisje was: verre landen, vreemde culturen en mooie verhalen hebben me altijd al aangetrokken. Reizen, dat was wat ik later zou gaan doen. Mijn droom om ooit naar India te gaan ontstond na het kijken van de kinderfilm Zoop in India. Al die prachtige kleuren, de straatbeelden, de avonturen… Zo anders dan Nederland, dat was nog eens een cultuur! Het verlangen naar India werd de jaren erna alleen maar groter. En dan Thailand: ook dat zou zo’n prachtig land zijn, met zulke lieve en gastvrije mensen! Twee jaar geleden heb ik samen met mijn ouders en broertjes een rondreis gemaakt door Indonesië (Java en Bali); een prachtige reis waarvan ik intens genoten heb, een ervaring die een plekje heeft gekregen in mijn hart. Mijn reeds aanwezige reiskriebels zijn door deze reis alleen nog maar verder aangewakkerd. Toen ik verschillende mensen enthousiaste verhalen hoorde vertellen over Thailand, besloot ik dat ook Thailand een bezoekje waard was. Aangezien het leven in Azië erg goedkoop is en je vooral voor vliegtickets veel kwijt ben, leek het me een idee om de twee landen te combineren. Ik zou nog een aantal jaren kunnen wachten met deze reis. Toch besloot ik om er nu gewoon voor te gaan: ik ben dan nog jong, maar ook fysiek gezond, heb de middelen en ben verder ongebonden. Let’s do this!

De afgelopen maanden is er geen dag voorbij gegaan dat ik niet aan mijn toekomstige avontuur heb gedacht. Echte spanning voelde ik nog niet. Ik leefde er naartoe en telde de dagen af. Nu het vertrek zo dichtbij is gekomen, ben ik toch wel een beetje zenuwachtig. Voor het eerst alleen op reis, en dan meteen naar India; toch niet het meest veilige land. En zes weken, is dat niet erg lang? Kan ik mijn lieve familie en vrienden wel zo lang missen?
Maar de zin in deze reis en nieuwsgierigheid naar India en Thailand overtreffen de twijfels en zenuwen. Op naar het avontuur!


  • 06 Juli 2014 - 17:32

    Marieke Van Elmpt:

    Lieve Sterre,
    Heel veel plezier de komende 6 weken. Spannend hoor, houd ons op de hoogte!
    Liefs vanuit Vleuten, Marieke

  • 06 Juli 2014 - 21:55

    :

    Lieverd, je bent er helemaal klaar voor! Pfff... Nu ik nog...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sterre

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 4977

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

India & Thailand

Landen bezocht: