Eerste indrukken: Incredible India bevestigd! - Reisverslag uit New Delhi, India van Sterre Rechtuijt - WaarBenJij.nu Eerste indrukken: Incredible India bevestigd! - Reisverslag uit New Delhi, India van Sterre Rechtuijt - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken: Incredible India bevestigd!

Blijf op de hoogte en volg Sterre

08 Juli 2014 | India, New Delhi

Na een rustige vlucht ben ik gister rond 22.30 plaatselijke tijd in Delhi geland. Na alle formaliteiten op het vliegveld mocht ik bij de uitgang een man gaan vinden met een bordje met het logo van de reisorganisatie. Er stonden werkelijk tientallen Indiase mannen, allemaal met een bordje in hun hand, maar niemand natuurlijk met een bordje dat voor mij bestemd was... Stiekem werd ik hier toch even zenuwachtig van. Gelukkig kwam er na enige tijd doorgebracht te hebben onder alle starende mannenogen iemand van de organisatie op me af.

Het eerste wat opvalt in India is de overweldigende hitte: binnen twee minuten buiten gutste het zweet al van me af, en dan te bedenken dat het middernacht was! De volgende 'eerste' indrukken van India deed ik op tijdens de autorit van het vliegveld in New Delhi naar het vrijwilligershuis. In feite heb ik alleen nog maar de (snel)weg en stroken aan de rand hiervan gezien, maar dit maakte al genoeg indruk! Er zit werkelijk weinig tot geen logica en structuur in het Indiase verkeer; iedereen rijdt kriskras door elkaar heen en ik heb werkelijk nog geen stoplicht gezien! Daarentegen hebben ze wel drempels waar we in Nederland u tegen zeggen, en ook aan getoeter geen gebrek. Verder rennen de honden gewoon op/langs de snelweg en moet je niet raar opkijken van zwervers en wildplassende mannen.

Het moment dat mijn hart echt sneller ging kloppen, was toen dik de overvolle oude bussen, vrouwen in kleurrijke sarees, mannen met tulbanden en mooie oude en versleten kraampjes met prachtige posters met hindoegoden zag; dit is toch kenmerkend voor geromantiseerd India!

Tijdens mijn heenreis heb ik me nog enkele malen afgevraagd waarom ik ook alweer zo graag naar India wilde: kon ik niet gewoon lekker kiezen voor een meer standaard vakantie binnen Europa?
Maar zelfs de weinige indrukken die ik binnen een uurtje in een donker Delhi al heb opgedaan, besvestigen het: Incredible India. India is incredible, en ik ben heel benieuwd wat het nog allemaal te bieden heeft!


  • 08 Juli 2014 - 07:54

    Oom Aad En Tante Wein:

    Lieve Sterre, Wat een fantastische beleving. Wat fijn dat wij mee mogen genieten. We blijven je met plezier volgen. Heel veel plezier

  • 08 Juli 2014 - 09:11

    Margit:

    Lieverd, wat heerlijk om je zo te kunnen volgen! Haha, ik vraag me af waarom ik naar Italië ga en niet ook daar ben? ; ) Klinkt warm en fantastisch! Geniet en take care! ♡ ♡ ♡

  • 08 Juli 2014 - 19:20

    Ronald, Hilde, Mats & Tijl:

    Hoi Sterre,

    Krijg net van m'n moeder jouw nieuwsbrief door.
    Natuurlijk heb ik me gelijk aangemeld om je te kunnen blijven volgen.
    Heb het goed en geniet! Liefs!

  • 13 Juli 2014 - 18:37

    Opa En Oma Rechtuijt:

    Lieve Sterre,
    We hebben dit eerste verslag vandaag pas gelezen. Want we hadden niet door dat we zo door konden lezen van jou verslag. Het lijkt ons wel een hele belevenis, en dat allemaal in die hitte
    Je zal 's avonds wel vreselijk moe zijn! Ik hoop dat je toch goed kan slapen en lekker wegdroomt van alle indrukken.

    Groetjes Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sterre

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 4980

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

India & Thailand

Landen bezocht: