Dag India, hoi Thailand! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sterre Rechtuijt - WaarBenJij.nu Dag India, hoi Thailand! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Sterre Rechtuijt - WaarBenJij.nu

Dag India, hoi Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Sterre

27 Juli 2014 | Thailand, Singburi

26/8
Zucht. Mijn avontuur in India is officieel ten einde gekomen... Tewijl ik dit schrijf, zit ik in het vliegtuig van Jaipur naar Delhi, om vervolgens door te vliegen naar Bangkok (niet geheel zonder spanning, na drie vliegtuigcrashes in één week...). Ik kijk met een nu al weemoedig gevoel terug op de afgelopen weken: ik heb elke dag weer met volle teugen genoten en heb geweldige mensen leren kennen die ik nu al mis. Vanzelfsprekend had ik van tevoren verwachtingen met betrekking tot mijn reis. Zeker is dat alle verwachtingen in positieve zin overtroffen zijn! Ik ben gaan houden van het land India met haar drukke en kleurrijke straten, de lieve mensen en kinderen en alle avonturen en lieve mensen met wie ik die avonturen beleefd heb. Een reünie met onze nieuwe Spaanse vrienden in het najaar in Amsterdam staat al gepland. Nu is het tijd om mijn herinneringen van de afgelopen drie weken een plaatstje te geven en te koesteren, en me te focussen op de tweede helft van mijn reis: Thailand!

Toch nog kort een aantal impressies en ervaringen van India van de afgelopen week: kleine kinderen, op een t-shirt na naakt over straat zwervend, met zevenSpanjaarden in één tuk-tuk gepropt, zingend door de straten van Jaipur, kinderen op het schooltje die nog kunnen genieten van simpele dingen als kietelen, een spingtouw en gewoon aandacht in plaats van de mobieltjes van hun ouders, vijf minuten die in India gelijk kunnen staan aan een uur, een Indiaas ziekenhuis van binnen gezien en een operatie bijgewoond en mensen gehuld in Ghandi-achtige kleding, liggend op straat tussen de vuilnis-etende koeien...
Gekukkig heb ik al mijn herinneringen en foto's om deze onvergetelijke reis onvergetelijk te houden!

Als ik straks eenmaal aangekomen ben in Bangkok zal ik doorreizen naar Singburi, een stad zo'n 140 km ten noorden van Bangkok. Maandag begint hier een week vol sightseeing en kennismaking met de Thaise cultuur en de andere reizigers. Ik zal dorpjes, marktjes en tempels bezoeken, Thaise dans bekijken, Thais gaan koken, etc. De tweede week zal ik voornamelijk doorbrengen tussen de Buddhistische monniken, waar ik onder andere meer zal leren over de Buddhistische levensstijl en meditatie. De derde week staat in het teken van vrijwilligerswerk. Daarna is het dan eindelijk/alweer tijd om terug te keren naar huis!
Op naar Thailand voor hopelijk opnieuw een drietal geweldige weken!

27/8
Ondertussen kan ik melden dat ik veilig ben aangekomen in Thailand! Het is totaal anders dan India; zoveel moderner en zoveel groener. Ik heb nog even moeite met de overgang. Met m'n hoofd zit ik nog in India en bij de mensen daar. Ook het moment dat ik thuis ga missen is aangebroken, maar met het programma dat morgen start heb ik wat afleiding, waardoor ik me vast snel weer beter ga voelen.


  • 27 Juli 2014 - 12:10

    Opa L Oma M:

    lieve sterre, dat je india in je hart gesloten hebt, was ons al heel snel duidelijk, na al je verhalen kunnen we ons dat ook voorstellen, heerlijk dat we zo mee kunnen leven en mee kunnen genieten met je.dat je de overgang even lastig vindt is voor te stellen, vrienden achterlaten en nieuwe mensen nog niet ontmoet te hebben, dip gaat over hoor!, wij appen wel wat vaker!!!!, dikke kus.

  • 27 Juli 2014 - 12:16

    Margit:

    Ha meis! Allemaal veilig aangekomen, dat is heel goed nieuws! Logisch dat de overgang even lastig is, maar het komt natuurlijk goed. Fijn dat we ook nu gewoon kunnen appen, he? Geniet van het groen, van het mooie programma, de nieuwe omgeving, de andere mensen, het andere eten en de rest... Take care, baby! Hvjebtoj! <3 Kussss!

  • 27 Juli 2014 - 16:53

    Henk Van Dijkhuizen:

    Hoi lieve Sterre, wat kun jij prachtig verwoorden wat je meemaakt en wat er in je omgaat. Het leest als een roman. Fantastisch dat je op zo'n jonge leeftijd zulke geweldige reiservaringen opdoet.
    Nu ook een inspirerende tijd in Thailand gewenst! Door opa en oma blijven we op de hoogte van je belevenissen.
    Veel liefs en een hartelijke groet van Coosje en Henk van Dijkhuizen

  • 28 Juli 2014 - 18:49

    Caroline:

    Lieve Sterre,
    Goh meid, dat je nu al zoveel mooie dingen beleefd hebt... En het is nog niet afgelopen! Lijkt mij trouwens logisch, dat je ff wentijd nodig hebt. En heel erg fijn dat we weten dat je goed bent aangekomen. Leuke plannen heb je voor de komende weken en hoe dan ook een rijke ervaring. Die blijft altijd bij je. Veel liefs van ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sterre

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 4975

Voorgaande reizen:

07 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

India & Thailand

Landen bezocht: